Wednesday, September 18, 2013

BLOG SEBAGAI PENDAPATAN SAMPINGAN

ben


TUTUP : 18/9/2013 @ 11.00 PM

Blog sebagai pendapatan sampingan

Bagi pendapat aku, tanpa ilmu dan azam yang kuat memang agak susah untuk menjana pendapatan daripada blog. Maksud ilmu disitu ialah pengalaman dan juga kreativiti kita dalam menarik pembaca untuk berkunjung ke blog kita lantas dapat menjana trafik yang tinggi. Dan perkara ini perlu disertai dengan azam yang kuat iaitu kita mesti konsisten dalam berkarya dan aku yakin konsisten ni yang merupakan perkara yang paling susah untuk kita capai tambahan pula masing-masing mempunyai komitmen di luar (kecuali blogger sepenuh masa ).

oleh itu bagi aku , walaupun agak sukar untuk menjana pendapatan secara terus dari blog, kita sebenarnya boleh menjadikan blog kita sebagai medium untuk mempromosikan bisness kita yang lain ( seperti yang sedang aku lakukan sekarang).

dengan cara ini , walaupun mereka yang singgah itu tidak membeli secara langsung produk yang kita jual, kita sebenarnya masih mendapat uv (unique view) dari mereka dan kita tidak akan rugi walaupun sedikit kerana uv tersebut masih bernilai dari segi CPUV iklan yang ada di blog kita..disamping pembaca juga akan mendapat info dari apa yang kita cuba untuk kongsikan :)

so its a win-win situation.




No comments: