Friday, September 27, 2013

Autumn in my heart

jepun

Assalamualaikum wbt..tajuk kali ni nampak jiwang je kan..?? entry kali ni bukanlah aku nak review cerita korea tu tau..hehe

sebenarnya mulai semalam (26 september) telah masuk waktu azan musim luruh bagi kawasan aku..tu je..keh3

" macam mane ko tau..??"

banyak cara untuk tentukan dah masuk atau belum musim luruh ni..dan perkara ni berbeza-beza bagi setiap orang..ada yang cakap musim luruh ni bermula apabila masuk je bulan 9..dan ada yang cakap musim luruh ni mula bila ada satu bunga ( jenis tak ingat ) tu berkembang pesat mekar (?).

dan bagi aku pulak, aku rasa musim luruh tu mula secara rasmi nya bila perubahan suhu berlaku secara mendadak..

jepun

kat atas ni jadual cuaca untuk minggu depan bagi tempat aku..kalau anda lihat, average suhu bagi sehari lebih kurang dalam 20 celcius..sejuk kot 20 tuuu..dan cuaca macam ni bermula semalam..masa aku bangun je pagi semalam rasa macam ada ekon je sedang terpasang..padahal dah lama aku cabut wayar ekon ( jimat letrik ) kat rumah ni haa..

kalau musim panas..average suhu dalam 28 rasanya..dan kadang-kadang naik sampai 30 celcius..so cuba anda bayangkan perubahan suhu dalam 10 darjah celcius dalam masa sehari sahaja..temperature (?) shock kott..

so tu je perkongsian aku harini..tak boleh nak berleter panjang-panjang sebab semester pun dah bermula..doakan aku lepas sem terakhir ni dan boleh grad dengan gilang gemilang ye..

see u next time :)

p/s : ce bayang kalau Malaysia suhu camni..agak-agak bankrupt tak kedai jual ekon ye?hehehe =P


--CHATBOX--

No comments: