Wednesday, October 16, 2013

Taufan Wipha melanda Jepun

Jepun

Assalamualaikum wbt.

Sebenarnya sejak semalam lagi dah heboh sana sini orang cakap ada taufan nak melanda jepun lagi..kalau dulu aku pernah cerita pasal taufan man yi kat SINI, kali ini taufan yang datang dinamakan taufan Wipha..

Taufan Wipha ni merupakan taufan ke-8 yang melanda jepun pada tahun ini..tapi taufan yang sebelum-sebelum ni takdelah besar sangat pun aku rasa kecuali taufan Man Yi hari tu..dan mengikut berita yang aku baca dari bloomberg, setakat ni dah 8 orang disahkan mati dan 37 orang masih tak dapat dikenalpasti keadaan mereka..

taufan ni sekarang aku rasa tengah lalu kat area tokyo sana tu..tapi kat kawasan aku ( kansai ) pun ada jugak la terasa angin kencang sikit-sikit..tapi hujan ribut kat malaysia lagi kencang kot aku rasa =.="

tapi setakat ni aku tak dengar lagi ada orang kita yang ada apa-apa masalah disebabkan taufan ni..so tak perlu la nak risau ye.

doakan keselamatan kami semua okey :)


40 comments:

  1. semoga semuanya selamat :) Insyaallah

    ReplyDelete
  2. harap2 tiada apa2..semoga semuanya selamat amin :)

    ReplyDelete
  3. harap keselamatan akmal dan kwn2 terpelihara..

    ReplyDelete
  4. seronoknye study kt negara org. mcm2 musim korang boleh rase. kejab dah thn akhir moga akmal + kwn2 kat sana selamat.

    ReplyDelete
  5. perlu langkah berjaga-jaga ye disana..

    ReplyDelete
  6. Wahhh.. Semoga semuanya okay di sana :) Take care & God bless!

    ReplyDelete
  7. dari sudut geografi negara Jepun mempunyai banyak faktor cuaca yang sering melanda antaranya gempa bumi dan taufan...hope semuanya selamat.....

    ReplyDelete
  8. akak ada juga mendengar berita di televisyen.. semoga akmal dan semua student dari malaysia dilindungi oleh Allah selalu..

    ReplyDelete
  9. insha Allah , semuanya selamat . dok dekat tasik yg sgt besar tu , pernah ada taufan tak ? ... heheee saja nak tau

    ReplyDelete
  10. takutnyaa. semoga selamat kat sana biskutcelup, harap tk lama taufan tu melanda :)

    ReplyDelete
  11. semoga semuanya selamat. kat malaysia ni tgh musim hujann :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hujan ribut malaysia lagi kencang kot :P

      Delete
  12. Semoga Akmal selamat... nak tanya klu hujan ribut kat mesia lebih kuat bermakna kat sana tak berapa kuat lah yer? tp nape kat jepun sampai ada yang mati?

    ReplyDelete
  13. Semoga selamat, dilindungi & dipermudahkan segala urusan..

    ReplyDelete
  14. Takut juga dengar taufan ni. Macam-macam nama sekarang ni. Harap-harap semuanya dalam perlindungan Allah SWT.

    ReplyDelete
  15. keadaan sekarang macam mana? da ok ke mal?

    ReplyDelete